| STRONA GŁÓWNA | CERTYFIKATY | KUPUJ TANIEJ | REJESTRACJA | DO SKLEPU | KONTAKT | MAPA SERWISU |

punktor

Definicja witaminy

punktor

Zestawienie witamin

punktor

Witamina A

punktor

Witamina B

punktor

Witamina C

punktor

Witamina D

punktor

Witamina E

punktor

Witaminy z CaliVita

punktor

Witaminy syntetyczne

punktor

Nadmiar witamin

punktor

Znaczenie pierwiastków

punktor

Wapń jest ważny

punktor

Niedobory magnezu

 

NASZ SKLEP

HYZOP

Nigdzie nie kupisz taniej !!!

 

 


Menopausal Formula - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

MenopausalFormula

MENOPAUZA, NADCIŚNIENIE TĘTNICZE, UDERZENIA GORĄCA, NADMIERNE POCENIE SIĘ, CUKRZYCA.

Strong Bones Plus - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

Strong Bones Plus

OSTEOPOROZA, BÓLE KRĘGOSŁUPA, BÓLE KRZYŻA, ŁAMLIWOŚĆ KOŚCI, KAMIENIE NERKOWE, ALERGIE, KRZYWICE.

Lion Kids + Vitamin D - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

Lion Kids + Vitamin D

BETA-KAROTEN, WITAMINY D, E, C, WITAMINY Z GRUPY B, A, ORAZ SKŁADNIKI MINERALNE: WAPŃ, FOSFOR, JOD, ŻELAZO, MAGNEZ, MIEDŹ, CYNK, MAGNEZ, POTAS, SELEN I CHROM.

NADMIAR WITAMIN (hiperwitaminoza)

Hiperwitaminoza, to zespół objawów chorobowych wywołany nadmiarem witamin w organizmie, dotyczy on przede wszystkim witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K. Przeciwieństwem jest awitaminoza, czyli niedobór witamin.

Nadmiar witaminy A
Powoduje odwapnienie kości i zaburzenia pracy nerek.

Nadmiar witaminy D
Nadmiar witaminy D może powodować nudności, wymioty, świąd skóry, ból oczu, biegunkę, wzmożone oddawanie moczu, obfite pocenie się, jak również odkładanie się nadmiernych ilości wapnia w tkankach miękkich, w wątrobie, nerkach, płucach, sercu i naczyniach krwionośnych.
Skutkami przedawkowania wit. D przez ciężarne i karmiące kobiety mogą być deformacje płodu i choroby kości u noworodka.

Nadmiar witaminy E
Zbyt duże dawki witaminy E mogą spowodować zaburzenia czynności przewodu pokarmowego, uczucie zmęczenia i osłabienia. Na szczęście przedawkowanie tej witaminy zdarza się bardzo rzadko, gdyż normalnie 60% dawki dziennej wydalane jest wraz z kałem.

Nadmiar witamin z grupy B
Hiperwitaminoza witaminy B1 objawia się drżeniem mięśni i kołataniem serca, a witaminy B2 – świądem, drętwieniem kończyn oraz uczuciem palenia i kłucia.

Nadmiar witaminy C
Objawami przedawkowania kwasu askorbinowego są zaburzenia w układzie pokarmowym i nerwowym, wysypka skórna, uzależnienie, może przyspieszać tworzenie się kamieni nerkowych (u osób mających problemy z nerkami).


Czy witaminy mogą szkodzić?

To, że witaminy w postaci preparatów farmaceutycznych przyjmowane przewlekle szkodzą, jest dużym uproszczeniem. Witamina E, na przykład, charakteryzuje się bardzo niską toksycznością. Nie obserwowano objawów zatrucia tą witaminą przy przyjmowaniu nawet 800 mg/dzień. Aby ustrzec się zatrucia, wystarczy jedynie przestrzegać zalecanych dawek. W przypadku witaminy E wynosi ona 10-20 mg/dziennie.

Przedawkowanie witaminy C u osób szczególnie wrażliwych rzeczywiście może prowadzić do krystalizacji szczawianów i moczanów w nerkach. Bardzo duże dawki 2000-3000 mg/dzień mogą także wywoływać zaburzenia w przewodzie pokarmowym. Obliczono jednak, że bezpieczna dawka wynosi 1000 mg/dzień i może być przyjmowana przez dłuższy czas.

Z decydowanie niebezpieczne może być jedynie przedawkowanie witaminy A, czyli retinolu. Może powodować ona nawet ostre lub chroniczne zatrucie objawiające się bólami głowy, biegunką, ogólnie złym samopoczuciem. Aby jednak to nastąpiło, trzeba by regularnie przyjmować co najmniej dziesięciokrotną zalecaną dawkę, czyli przynajmniej 40 000 do 50 000 j.m/dzień. Większość przypadków hiperwitaminozy występowała także przy nadmiernym spożyciu tranu z wątroby ryb, posiadającego bardzo wysoką zawartość witaminy A. Nadmierne suplementowanie tej witaminy jest też szczególnie niewskazane dla kobiet w ciąży. Może bowiem dojść do zaburzeń rozwoju płodu na skutek przedawkowania tego składnika. Uważa się, że kobiety w ciąży nie powinny nawet spożywać zbyt dużych ilości wątróbki - szczególnie bogatej w witaminę A.

Bezpieczną postacią witaminy A natomiast jest beta - karoten, tj. prekursor witaminy A. Ponieważ organizm przetwarza tylko tyle beta-karotenu, ile potrzebuje, nie przyczynia się on do tworzenia zbyt wysokiej koncentracji retinolu w organizmie. Profilaktycznie łykajmy raczej beta-karoten, a nie witaminę A.

Nie zapominajmy więc o dobroczynnym wpływie witamin na nasz organizm, ale także o umiarze w ich stosowaniu. Suplementacja witaminami jest potrzebna, a żeby sobie nie zaszkodzić, wystarczy nie popadać w przesadę.

Na przykład omawiane witaminy C, E i beta-karoten są bardzo cenne w profilaktyce wielu chorób degeneracyjnych zwanych cywilizacyjnymi. Witaminy te zaliczane są do tzw. antyoksydantów szczególnie potrzebnych w starszym wieku. Hamują one procesy starzenia się i normalizują wiele szkodliwych reakcji biochemicznych przez neutralizację wolnych rodników - reaktywnych form tlenu. Procesy wolnorodnikowe zaś leżą u podstawy wszystkich prawie schorzeń człowieka - nowotworów, miażdżycy, stanów zapalnych i reumatoidalnych, chorób Alzheimera i Parkinsona.

Przyjmowanie tych witamin rzeczywiście wpływa korzystnie na opóźnienie procesów starzenia - dzięki nim, np. w starszym wieku, można przedłużyć aktywne życie. Warto więc wzbogacać dietę długoterminowo względnie niskimi dawkami tych witamin. Są one wówczas całkowicie bezpieczne.

Należy także pamiętać, że żaden z produktów nie jest pełnym źródłem składników mineralnych i witamin. Nie wystarczy więc jeść bardzo dużo warzyw i owoców i dzięki nim uzupełniać zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne. Zbyt duża ilość produktów roślinnych w przewodzie pokarmowym, a tym samym zbyt duża ilość błonnika pokarmowego może hamować wiele reakcji biochemicznych związanych z trawieniem i przyswajaniem.

Od wielu lat słusznie propaguje się spożywanie przez dorosłego człowieka 3/4 kg warzyw i owoców dziennie przez cały rok. Taką porcję organizm może wykorzystać w pełni. Nie uzupełnia to jednak całkowitego zapotrzebowania na niektóre witaminy. Optymalne zapotrzebowanie organizmu często uzyskujemy wówczas, gdy zastosujemy umiejętne uzupełnianie preparatami witaminowymi. Dotyczy to np. kwasu foliowego, witaminy C, a także witaminy E.

Obecnie w Instytucie Żywności i Żywienia pracujemy nad wzbogacaniem, czyli fortyfikacją żywności np. w kwas foliowy, a także w witaminy B6 i B12. Badania populacyjne wykazują bowiem, że w naszym kraju, tak zresztą jak i w innych krajach europejskich; istnieją niedobory witaminowe. Bardzo często stwierdza się niedobory witaminy C, kwasu foliowego, a nawet witamin B6 i B12. Na ogół znaczne braki występują w populacji ludzi w podeszłym wieku. Troszcząc się o zdrowie własne i swojej rodziny, powinniśmy więc z umiarem i rozsądkiem wzbogacać dietę preparatami witaminowymi - szczególnie w okresie zimowym i wczesnowiosennym. Ostrożnej suplementacji wymagają też kobiety w ciąży, u których zazwyczaj zdarzają się tzw. niedobory połączone, tzn. kwasu foliowego, witaminy B12, C i żelaza.

Fragment wywiadu z prof. dr. hab. n. med. Światosławem Ziemlańskim

Full Spectrum - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

Full Spectrum

PAMIĘĆ, KONCENTRACJA, PAZNOKCIE, WŁOSY, URODA, WZMOCNIENIE ORGANIZMU.

Vital A - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

Vital A

ODPORNOŚĆ, WIRUSY, INFEKCJE, ALERGIA, SZKORBUT, NADCIŚNIENIE.

New Life - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

New Life

PREPARAT NATURALNY, DLA KOBIET PRZYGOTOWUJĄCYCH SIĘ DO CIĄŻY, DLA KOBIET W CIĄŻY, ORAZ DLA MATEK KARMIĄCYCH PIERSIĄ.

Deklaracja CaliVita® International - cytat:

"CaliVita® - najwyższa jakość"

"Jedyną i najwyższą wartością w życiu człowieka jest ŻYCIE samo w sobie. Wszystko, co służy jego zachowaniu, poprawie i „upiększeniu” stanowi dobrą inwestycję. A najbardziej istotnym elementem tych poczynań jest konsekwentna profilaktyka zdrowotna.

Tę najważniejszą wartość – ZDROWIE – staramy się zapewnić naszym Klubowiczom, oferując najwyższej jakości suplementy diety, a otrzymaną z każdych zakupów złotówkę przeznaczyć na badania i rozwój produktów. Zarówno Zarząd Firmy, jak i współpracownicy wierzą, że zdrowie klientów warte jest wszelkich wysiłków, wiedzy i pieniędzy. Podobne przekonanie podzielają klubowicze CaliVita®.


Suplementy CaliVita posiadają certyfikaty (atesty) GMP i FDA

Lion Kids C - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Full Spectrum - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  C Plus Flavonoids
- WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Beta Carotene - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  C 500 - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Mega B Complex - WITAMINY
NATURALNE I MINERAŁY   Lion Kids + Vitamin D - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Senior Formula - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Vital A -
WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Vitamin E - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY  Energy & Memory - WITAMINY NATURALNE I MINERAŁY

Copyright ©  •  doktorwitamina.pl  2010  •  wszelkie prawa autorskie zastrzeżone